Åbningstider

Alle ugens dage
05.00 - 23.00

Receptionen er bemandet

Man - Ons
11.00 - 15.30
Torsdag
10.00 - 15.30
Fredag
11.00 - 14.30
Lørdag
10.00 - 13.00
 
 

Åbningstider

Alle ugens dage: 05.00 - 23.00

Receptionen er bemandet

Man - Ons: 11.00 - 15.30
Torsdag: 10.00 - 15.30
Fredag: 11.00 - 14.30
Lørdag: 10.00 - 13.00

Motionsboksning er mere end hooks og uppercuts

Du kender måske nogle af fagudtrykkene fra kampboksning, men det er slet ikke en forudsætning, hvis du melder dig til motionsboksning hos Sundhedsfabrikken. I motionsboksning tager vi elementer fra kampboksningen og omsætter det til en intens og alsidig træningsform med masser af variation og fysisk grundtræning.

R

Motionsboksning er for alle

Hvis du tror, at motionsboksning eller fitnessboksning handler om at slå på en boksesæk, mens træneren råber: “Kom, så Herning”, så tro om igen.

Hos Sundhedsfabrikken sørger vi for, at alle kan være med, og at alle bliver udfordret – uanset dit udgangspunkt.

Når man dyrker motionsboksning, konkurrer man ikke mod hinanden. Tværtimod er der fokus på makker- og holdøvelser og på at bakke hinanden op i en ‘svedig’ sal, hvor vi sørger for at træne hele kroppen igennem hver gang.

R

Kom og prøv motionsboksning

Nogle er tilbageholdne, når de hører ordet boksning og ser det måske som en “farlig” motionsform. Vi giver dig mulighed for at komme til prøvetime, så du finder ud af, om det er noget for dig. Vores erfaring er, at de fleste sænker “fordoms-paraderne” og holder fast, når de først prøver holdene og finder ud af, hvor bred en træningseffekt, netop motionsboksning har.
R

Fordele ved at dyrke motionsboksning

Vi bruger boksesportens fysiske grundtræning til at komme i form. Det er især styrke- og konditionstrænende elementer, der kombineres i varierende øvelser og tempo. Ud over at styrke kroppen ved vi, at netop motionsboksning forbrænder flere kalorier end mange andre sportsgrene. Efter træningen vil du være træt på den gode måde. Vi bruger boksesportens fysiske grundtræning til at komme i form.

Motionsboksning hos Sundhedsfabrikken er:

  • god træning for hele kroppen
  • hård fysisk træning, hvor alle kan være med
  • høj kalorieforbrænding og gode grin.

Boksetræningen gavner også både hjerte- og lungekredsløb. Er du under genoptræning efter f.eks. en rygskade, kan træningsformen også bruges, fordi den styrker ryg- og overkrop. Du er altid velkommen til at spørge os til råds, hvis du har en skade, der skal tages hensyn til i træningslokalet. Det vil være muligt at skifte f.eks. løb ud med andre konditionsøvelser, hvis det er nødvendigt.

Her er både plads til unge og ældre, til dig der gerne vil i form og til dig, der allerede er i form og vil udfordres på fysikken
Motionsboksning er en alsidig og effektiv træningsform, og vi justerer øvelsernes sværhedsgrader og tempo, så alle kan være med.
Book via holdoversigten eller tilmeld dig direkte hos Sundhedsfabrikken eller via mail til info@sundhedsfabrikken.dk
R

Hvad laver vi til motionsboksning?

Vi laver øvelser med fokus på både styrke og kondition. Det kan være løb på stedet, sjipning og andre øvelser med fokus på pulstræning. De kombineres for eksempel core øvelser og integrerer elementer fra boksesporten som eksempelvis slag og uppercuts.

Til motionsboksning laver vi både øvelser for hele holdet, individuelle sekvenser og makkertræning.

R

Sikkerhed under træningen

Tempoet er den knap, vi skruer på for at tilgodese alle på vores mixede hold, uden at vi går på kompromis med din sikkerhed.

Nok er intensiteten høj i træningslokalet, men hos Sundhedsfabrikken gør vi altid en dyd ud af korrekt udførsel af alle øvelser. Vi skruer aldrig så højt op for tempoet, at vi går på kompromis med sikkerheden. Vores instruktører har altid fokus på, at øvelserne udføres teknisk korrekt, så vi mindsker risikoen for skader.